We kunnen er eigenlijk al niet meer om heen. We zitten dag en nacht online te scrollen op onze telefoon. Geen moment zijn we offline en wanneer we denken dat we dat zijn, zitten we een serie of film te streamen via Netflix. En daar zit je dan alweer online. Dus ook dan gaat het weer even mis. Hoe graag we onszelf soms even niet op het internet willen bevinden, anno 2021 wordt dat steeds moeilijker en misschien moeten we het maar gewoon met beiden armen omarmen. Zolang je zelf weet wat je doet dan komt het wel goed. En dit geld ook voor je bedrijf. Want je wilt wel gevonden worden door mensen, en dat moet nu vooral online gebeuren.
Hoe zorg jij dat je online goed te vinden bent?
Het is hierin erg belangrijk om een goed werkende e-commerce marketing te hebben. Want het draait er tegenwoordig om dat je goed te vinden bent. En dan vooral online. Want hoe vaak betrap je jezelf erop dat je een keer in de avond op de bank een webshop bezoekt, of op de social pagina van een merk beland. Je doet het vaak niet eens bewust, maar toch gebeurt het. Dan is het wel goed dat je weet dat het belangrijk is voor je bedrijf of merk. En daarbij moet je zelf ook goed kijken wat werkt.
Het is hierbij belangrijk dat je ook in de huid van de doelgroep kan kruipen. Want waar zijn ze te vinden, op welk social platform zijn zij actief en wat willen zij graag lezen en zien? Dat zijn belangrijke vragen die je jezelf op dat moment moet stellen. Dus zorg er voor dat je een duidelijk antwoord op die vragen hebt. Want als je daar antwoorden op hebt, dan is het ook makkelijker om jouw doelgroep online te bereiken.
Ga vooral ook niet op een platform zitten waar ze niet te vinden zijn. Denk bijvoorbeeld aan millenials die je wilt bereiken die hun eerste eigen huisje of appartementje krijgen die ze moeten inrichten. Die inspiratie zoeken zij dan op Pinterest en Instagram. Ga jij als bedrijf hierover praten op LinkedIn loop je eigenlijk de hele doelgroep mis. De kans dat ze het daar tegenkomen is er zeker. Maar ze zitten met een hele andere instelling op dat platform te kijken en dan zal jouw merk niet zo snel opvallen. Dus daarom is het belangrijk om een goede e-commerce marketing te hebben voor jouw bedrijf om online goed op te vallen.