Influencer marketing Nederland, de 3 gouden tips

Influencer marketing is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Deze vorm van marketing is inmiddels een essentieel onderdeel van de marketingstrategie van een bedrijf. Influencers geven de echtheid waar de consument naar op zoek is. Ze kijken steeds meer door de “gewone” reclames heen en willen geleid worden door personen die begrijpen waar ze naar op zoek zijn. Personen (influencers) die de consument zelf uitzoekt omdat ze hier een band mee hebben opgebouwd. Naar schatting wordt er aan influencer marketing Nederland, dit jaar alleen al, 100 miljoen euro uitgegeven. En niet alleen door grote merken zoals Nike of Coca cola, ieder bedrijf waarvoor marketing interessant is voegt zich toe aan deze trend. Nu is alleen de vraag hoe we deze trend blijven vasthouden voor een langere tijd. Stallvord zei hierover het volgende: “De huidige groei van het fenomeen is te vergelijken met die van social media. In een paar jaar tijd ging dat van ‘een dingetje erbij’ naar het hart van menig marketingplan. Met een enorme verschuiving van budget tot gevolg. Hetzelfde gebeurt er op dit moment met influencer marketing.” In deze blog vertellen we je graag meer over de 3 gouden regels voor influencer marketing Nederland.

 

Influencer marketing Nederland veroveren met je eigen influencer-team

Ken je het gezegde nog; “samen staan we sterker”? Werken met vele verschillende influencers kan een keuze zijn maar wil je echt zorgen voor een sterke influencer marketing Nederland dan kun je het beste op zoek gaan naar een team die achter jou staat. Ga op zoek naar influencers die jouw bedrijf ook echt relevant vinden en graag producten of diensten van jou afnemen. Deze influencers staan ten eerste ontzettend positief naar jouw merk en ten tweede blijven ze graag campagnes voor jou draaien. Daarnaast wordt de geloofwaardig ook flink versterkt. Hier komen we later nog even op terug.

 

Blijf onderscheidend in de wereld van influencer marketing Nederland

Influencers zijn er inmiddels in alle soorten en maten maar hoe zorg je er nu voor dat het onderscheidend blijft? Als je kijkt naar influencers die worden ingezet bij influencer marketing Nederland zien we vooral veel lifestyle en mama bloggers. Toch zijn de “grotere” influencers toch elk op hun eigen manier uniek en juist daardoor maken ze zichzelf onderscheidend. Door uniek te blijven in de influencer marketing Nederland kun je eruit springen omdat dat je juist onderscheidend maakt aan de rest. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het vertellen van je eigen verhaal of jouw kwaliteiten. Elk persoon immer uniek.

 

Behoud ten alle tijden je geloofwaardigheid

We benoemden het net al even maar geloofwaardigheid is in influencer marketing Nederland mede de sleutel tot succes. Echte geloofwaardige influencers hebben vaak een lange weg bewandeld en flink gebouwd aan deze geloofwaardigheid. Ze hebben vertrouwen met hun achterban opgebouwd en autoriteit wat uiteindelijk steeds meer bereik oplevert. Deze influencers voeg je graag aan je team toe en kun je met succes inzetten bij influencer marketing Nederland.

Similar Articles

Comments

Recente posts